Vakantiewerk

Een mens kan 13 dagen zonder slaap voordat ie eerst knettergek wordt en dan dood neervalt (weetje van #wistjeniethe). Het werd dus tijd om huiswaarts te keren. Na 2 weken met gemiddeld 4 wake up calls per nacht was het stadium van knettergek in elk geval zachtjes aan bereikt. Dacht ik dat ik er zou zijn na 13 uur vliegen met 3 stuks aandachtsvreter, werd ik weer even herinnerd aan de geneugten van de peuterjetlags. Alle goede intenties van opa’s en oma’s ten spijt, slaap was er niet bij deze vakantie.

Gelukkig werden de kids overdag wel heel blij van opa’s en oma’s die uitgebreid zorgden voor vertier ende vermaeck. Even een frisse neus halen bijvoorbeeld. Want fris dat was het zeker! En dat waren deze tropenkindjes even niet meer gewend. Van 30 naar 0, dat voel je wel! Na de initiele vreugde bij het zien van sneeuw volgde de nodige protesten bij het aantrekken van maillots, wanten, mutsen en meer van zulks. “Wintertje spelen” was in het echt toch ingewikkelder dan thuis met airco aan, zo bleek. Lara vond dat ze na de romper wel klaar was en ook Nomi begon te pas en te onpas te strippen. Maillots zakken af, truien zitten niet lekker en broeken zijn al helemaal stom! Dus uit ermee!! Na voldoende dreigementen en een flinke dosis geduld waren de dames echter gehuld in een flinke laag wol die ze moest beschermen tegen de gure buitenlucht. En dat was toch wel genieten. Een wandeling door sprookjesachtig Sittard werd kranig volgehouden, zelfs in de vrieskou, en ook eendjes voeren en konijnen aaien op de kinderboerderij was leuk, ondanks de bevroren neus. Vonden de dames.

Ondergetekende hecht toch meer aan een tropisch klimaat en vroeg zich dus geregeld af of deze timing nu wel zo geweldig was. Maar het zien van familie en vrienden was hartverwarmend genoeg om de buitenlucht te compenseren.

En de rust in huize Scholtens – Singapore, gaf Wouter ondertussen de gelegenheid om zijn project af te ronden. En dat hielp; de fabriek staat! Dat betekent meer tijd om te genieten van het lekkere weer voor hem, maar ook de vraag of de zon ook wel schijnt op zijn volgende werkplek. In februari maakt Shell de keuzes bekend en in maart weten we meer. Dat wachten we rustig af. Nu eerst maar eens even bijslapen...