Fietsenrek

Tis wat! Heb je bijna al je tanden compleet, trekken ze je voortanden! Hier is wat er gebeurde...

Het was een zonnige dag. Geen vuiltje aan de lucht. Nomi was lekker aan het spelen met een vanuit bed toekijkende mama en een hulp die achter haar aan hobbelde. Twee stuks superviserend volwassene dus. Dat mocht niet baten. Nomi ging onderuit en besloot de val te breken met haar voortanden.

In eerste instantie leek het mee te vallen, maar toen er na twee dagen zweren in haar mond ontstonden leek het ons toch tijd voor een bezoekje aan de tandarts. Omdat moeders nog steeds bedarrest heeft, werd dit op vaders vrije zaterdag gepland (leve de 24-uurs economie van Singapore!). Daar werd hem medegedeeld dat de tanden niet meer te redden waren en als we wilden dat Nomi ooit nog nieuwe zou ontwikkelen, deze melktandjes a la minute verwijderd diende te worden, aangezien de ontsteking ook de nieuwe set dreigde aan te tasten. Nederlandse tandartsen bevestigden deze conclusie en aldus geschiedde.

Nomi ging afgelopen zondag onder het mes. Moeders mocht eigenlijk niet mee, maar ging daar niet mee akkoord. Bij wijze van compromis werd ze getransporteerd per rolstoel om er zodoende toch getuige te kunnen zijn van deze gebeurtenis. Dat gaf nog wat verwarring over wie nu eigenlijk de patiënt was, maar uiteindelijk zijn de juiste tanden getrokken.

Narcose bij zo'n kleintje blijft spannend, dus we zaten ons flink op te vreten in de wachtkamer. Zou ze wel goed wakker worden? Nou, deze dame werd zo goed wakker dat ze zich nog op de operatietafel bevond. En daar lig je dan. Papa kwijt. Mama kwijt. Tanden kwijt. En allemaal vreemde mensen om je heen. Geen wonder dat ze het op een brullen zette. Hysterisch was ze. Een uur lang. Maar daarna was het dan ook over. Ze keek er niet van op of om, at weer alles wat ze te pakken kon krijgen en gaat weer als een zonnetje! Onze kleine bikkel! En geen nood, over een jaar of vijf krijgt ze als het goed is gewoon weer een nieuwe set en heeft ze alsnog haar tanden compleet!

Charlotte

Jeetje! Dat zal schrikken geweest zijn!
Fijn dat het weer beter gaat!

Boudewijn

Jullie bikkel is er dus nog gewoon!

Sjak

Lieve Nomi,

Schrikken zeg, zo'n val met dramatisch gevolg. Maar je bent in goed gezelschap, mensen zonder voortanden! Misschien een wat illuster groepje om bij te horen, maar tante Sjak kent het gevoel. Niet fijn, maar zonder voortanden vinden mensen je nog heel lief en knap!

Sterkte meisie, en als je erover wil praten, dan richten we een tandenloze praatgroep op, en vermijden we de F en de S en de L, en eten we alleen zachte dingen (soep, spekjes, etc.).

Kusssssss,
Sssssssjak

Maria

Nou de medische industrie vaart er wel bij dat de familie Scholtens in Singapore is.... dat verklaart een deel van het gat in de begroting van NL.

Maar gelukkig is Nomi dus niet echt onder de indruk van haar gat en ze is inderdaad nog steeds heel lief en knap.

Ik had dus al een cadeautje bij het leespakket gevoegd voor Nomi en ook voor Mila, maar die laatste hoeft daarvoor niets te verwonden hoor!

Wouter, voor jou heb ik niets gestuurd, maar je hebt vast toch geen vrije tijd........... :-)

Fleur

pffff jeetje wat schrikken. Ik vind jullie ook bikkels hoor, Nomi heeft het niet van een vreemde! Sterkte voor jullie en de kleine dappere dodo
X

suus

Jeetje wat een verhaal! Gelukkig is ze niet op haar grote mensen tanden gevallen. En dan spreek ik uit ervaring maar altijd baas boven baas he Sjak.
Jullie maken daar wat mee, een rustig expat leven leiden zit er volgens mij niet echt is zo te lezen..... Wellicht als de kinderen uit huis zijn misschien :)

iek

gelukkig is alles achter de rug en je moet de appel maar in wat kleinere stukjes snijden.
hoop dat dit voorlopig de laatste ronde ziekenhuis is geweest.