Op naar de top!

Ik weet niet wie het verhaal over fietsen in Singapore gemist heeft, maar speciaal voor diegenen de korte samenvatting: Singapore is heet. Heel heet. Zo heet, dat lichaamsbeweging beter in een van airco voorziene ruimte plaats kan vinden. Elke huisbaas begrijpt dat en heeft dus een fitnessruimte opgenomen in zijn faciliteiten. Men is dus gewaarschuwd.

Maar je bent (getrouwd met) een Scholtens, of je bent het niet, dus zo kwam het dat wij ons een tijdje terug op onze vrije zondagochtend bevonden in Bukit Timah nature reserve. Op de teenslippertjes. Voor de kortst mogelijke wandeling. Dat dan weer wel. (Want je bent (getrouwd met) een Couvret of niet). Bukit Timah is een oerwoud vlak achter ons huis, waar aapjes vrij rondspringen en er tientallen soorten slangen rondslingeren. Wouter had de dames wijsgemaakt dat de wandeling zo'n 20 minuten zou duren. Wel een stúkje naar boven, maar dat moest allemaal wel gaan. Toen we bij de ingang alleen maar mensen met sport- en trekkingschoenen zagen, uitgedost in zo sportief mogelijke outfits, begonnen we ons toch wat zorgen te maken, maar dat mocht de pret niet drukken.

De wandeling (die natuurlijk gewoon meer dan een uur duurde en tóch weer zorgde voor de nodige spierpijn de dag erna) was heel bijzonder. Zo loop je in een beschermd natuurgebied, maar dan wel over een geasfalteerd pad. En zitten de aapjes niet in de bomen, maar voornamelijk op de parkeerplaats. Dan denk je misschien dat ze daar te eten krijgen, maar wee je gebeente als je dat probeert. Er staan om de 100 m borden waarop in niet mis te verstane termen staat dat een ieder die dat probeert, strafrechtelijk vervolgd zal worden. Geen banaantjes dus voor deze apenkoppen.

En hoewel de weg best steil was, zorgde het asfalt ervoor dat die slippertjes geen enkel probleem waren. Zelfs niet voor de dames. Dus wie schetst mijn verbazing toen Ylva ineens voorstelde door te lopen naar de top, terwijl Wouter het voor gezien bleek te houden? De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Of zou Wouter gewoon nog een keer willen...?

En voor pictures, or else it didn't happen. Onder het kopje kneuteren zijn er al een paar gepost. Om te laten zien wie de discussie gewonnen heeft: als we top nog 's bereiken volgen er nieuwe.

Marieke

Leuk verhaal weer! Maar uhm, die foto's, waar stonden die precies?

Resi

Als ik de foto's zie krijg ik alweer heimwee!
Wat was het gezellig en wat hebben we genoten van Singapore samen met jullie!

Bukit Timah Trail is ook heel mooi via het onverharde pad. Als je geluk hebt zie je dan ook aapjes.

Suus

Als je van bergwandelingen houdt, dan heb ik er nog een: De mount Kinabalu! Succes! Dat red je niet op je slippertjes hoor!!
X

Sjak

Bergbeklimmen, bah! Nee, ik gebruik mijn koters graag als excuus om dat niet te hoeven doen. Dus alle respect voor degene die dat wel doen... Oh ja, die hoeft dus niet in het standaard bezoekers-programma... Doe mij maar dat strandje en die fonteintjes.

Kus,
Sjak