Tuinslang

Vorige week was een bewogen week. Niet alleen hebben we onze helper ontslagen en blijkt uit de poll dat we gewoon voor een fulltime nieuwe moeten gaan. (Saillant detail is trouwens dat er maar één stem opging voor het afschaffen van schoonmakers als geheel en Singapore Palace te laten poetsen door juffrouw Ylva. U mag raden welke grapjas dit een goed plan leek. Dit terzijde). Ook zijn de eerste logees gearriveerd. De guest room wordt as we speak ingewijd door onze (schoon-)ouders. We zijn van plan ze deze weken te laten zien wat Singapore allemaal te bieden heeft. Op het programma stond allereerst een rondleiding door ons paleis en langs alle faciliteiten zoals heated pools en indoor sauna.

Bij de rondleiding over het terrein moesten we ze echter wel waarschuwen. Vorige week zag ik vier tuinmannen wat angstig met een stok door de bosjes springen. Nou doen die Singaporezen wel meer dingen die ik niet snap, maar deze actie leek me wel heel vreemd. Toen ik vroeg wat ze daar aan het doen waren, hoorde ik dat ze op slangenjacht waren. Nu hebben we in Bukit Timah nature reserve ook een slang gezien. Het indrukwekkende exemplaar was net iets groter dan een regenworm en had dezelfde kleur, dus maakte weinig indruk. Ervan uitgaande dat de gladjakker waar men jacht op maakte een vergelijkbaar type was, informeerde ik geïnteresseerd naar de voortgang. Nietsvermoedend stond ik daar met mijn twee kleine bloedjes van kinderen en ging iets dichterbij staan om ze mee te laten kijken. Tot ik hoorde waar ze precies naar zochten. We hadden het hier niet over laffe regenwormimitators, nee, het ging om een heuse zwarte cobra!!! Voor de leek: dit is een uiterst giftig exemplaar. Eén beet en je legt binnen 30 minuten het loodje. Daar sta je dan met je kids. En hoewel de tuinman me probeerde gerust te stellen met de mededeling dat het echt maar een kleintje was, wist ik niet hoe snel we ons uit de voeten moesten maken. Ik geloof niet dat de kinderen nog alleen buiten mogen spelen...

Het goede nieuws is dat de schoonouders waarschijnlijk wel wat meer willen zien van Singapore dan onze achtertuin, dus gauw op excursie, zou ik zeggen!

Reacties

Reacties

Reinout

Mooi verhaal ;-)! Gedragen die schoonouders zich een beetje ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!