Love is in the air

Dit weekend was het groot feest. WY zijn vijf jaar getrouwd! Vijf jaar alweer! Jawel, we worden snel oud! En al worden we snel oud, oude liefde roest niet. Oorspronkelijk hadden we dan ook bedacht dat het wel geinig zou zijn om al onze vrienden uit te nodigen voor een lustrumgala en het feestje nog eens dunnetjes over te doen.

Maar ja. Dan zit je in Singapore. Zonder vrienden. Met kinderen. Zonder oppas. En dan lijkt zo'n feest ineens wel een beetje ver-van-je-bed-show. We waren dus al erg tevreden dat we 6 mensen rond de tafel kregen om een fles champagne soldaat te maken. Met onze nieuwe tot beste vrienden gebombardeerde buren hebben we eens ouderwetsch diep in het glaasje gekeken en ons jubileum gevierd. En dat bleek verrassend leuk. Het was even een Duitse invasie in ons Hollandse Huis (veel van onze buren zijn oosterburen), maar dat mocht de pret niet drukken. Beide stellen hebben eerdere expatervaring en konden inzicht geven in hoe dat werkt met verhuizen, vrienden maken, vrienden verliezen, maar gelukkig ook vrienden behouden.

Het is wel iets dat de gemoederen bezig houdt. Want terwijl wij hier een compleet nieuw leven begonnen lijken te zijn, gaat het leven in Nederland gewoon door. En wat zal dat doen met de oude vriendschappen? Is iedereen ons over vier jaar gewoon vergeten, of pak je alles weer precies op waar je vertrok? De tijd zal het leren. We zijn in elk geval heel blij met de eerste tickets die geboekt zijn en een aantal voorzichtige plannen die ook deze kant op lijken te gaan. De eerste Nederlandse vrienden zijn zelfs al langs geweest. Echt bizar om Martha en Nanne ineens voor de deur te hebben staan in ons Singaporese resort. Maar supergezellig en voor herhaling vatbaar.

En ondertussen investeren we gewoon ook in nieuwe vriendschappen. En daar onstaan mooie dingen. Zo lijkt Mila haar oogje te hebben laten vallen op overbuurjongen Mika. Maar op de mooie dagen als ze met haar vriendjes naar buiten wil om te spelen, vraagt ze nog altijd om Mirte. En als ze eigenlijk Mika bedoelt, vraagt ze vaak aan me of Jelle soms ook zin heeft om mee te gaan naar de speeltuin. Zo zie je maar. Zelfs als je twee bent: oude liefde roest niet.

Caroline

Inderdaad no worries; de vriendschap blijft echt wel. Die bestaat in vele vormen! Schrijven, mailen, bellen, skypen en gewoon op bezoek komen.
Mirte heeft vandaag gewoon Mila samen met Koert en Tim thuis uitgenodigd voor een feestje. Dat moest door mij op schrift gesteld worden. Nog zeker niet vergeten!

Sjak

NOG GEFELICITEERD! 5 jaar, tja, dat gaat inderdaad hard. Als ik ff in Rijswijk koekeloer, dan zijn we ondertussen 3 kinderen verder... Aan de ene kant lijkt het een eeuwigheid geleden, maar aan de andere kant is jullie bruiloft ook nog een feestje dat vers in het geheugen ligt. Zouden we het dansje nog kunnen?

En Jelle is Mila ook niet vergeten hoor. Ze is altijd welkom, samen met tante Ylva. En Simon vindt bezoek ook altijd gezellig. Dat in combinatie met een dierentuin bezoekje, maakt een tripje naar Singapore helemaal af. Nu nog plannen en regelen, dat bezoekje... Dat was 5 jaar geleden wel een stuk makkelijker geweest.

Hele dikke kus,
Sjak

Martha

Dat was zeker erg gezellig!! Leuk om jullie stulp te zien! Dat wordt een lekker huisje de komende jaren zeker weten!! Liggen nu voor de afwissel aan de Balinese pool; ook leuk! ;) dikke kus!

Gijs

Nog gefeliciteerd met jullie lustrum!! Vijf jaar alweer, gaat snel de tijd; toen zat ik zelf nog aan boord van een grote grijze kano voor de kust van Libanon... Klinkt goed jullie verhalen, afgezien dan van de beestjes en schimmel, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken!
Groeten vanuit een koud en nat Nederland en succes met de wasjes ;-)