Lekker weertje?

'It's a nice and cloudy day!'. Nooit gedacht datik dat ooit iemand zou horen zeggen, en gekker nog, begrijpen. De uitspraak kwam van nieuw verworven vriendin Shweta, die een wandelingetje buiten wilde maken met de kids. Ze komtuit India komt en isdus al lang gewend aan dat heerlijke weer. Zozeer zelfs dat ze er soms op moppert. Het liefst gaat ze op bewolkte dagen naar buiten, zodat het zweet niet in straaltjes langs je rug loopt. Zo ver zou ik zelf niet willen gaan. Ik geniet er nog steeds van dat het elke dag warm is en je dus altijd lekker buiten kan zijn. Die zon vind ik één groot feest, dus laat maar schijnen!

Mila had in eerste instantie wat moeite met het klimaat. Niet omdat ze het te warm vond, maar gewoonomdat ze het heel raar vond. 'Mama, de verwarming staat aan!' was het eerste dat ze zei toen we naar buiten liepen in de hitte. Ja, leg dat maar eens uit! 'Nou Mila, eigenlijk niet. Het is hier gewoon altijd lekker warm buiten. Daarom hebben ze binnenairco'. 'Airco???' Shit, hoe leg je dat uit? 'Je weet wel, een soort verwarming, maar dan om het koud te maken. Zeg maar verkouding dus'. 'Verkouden, mama?'. Je moet het haar nageven, dat was best scherp. Je wordt er namelijk inderdaad nogal snel verkouden van. Vooral omdat die Aziaten de warmte dus niet op waarde weten te schatten en de airco structureel te hoog zetten. Daardoor is het temperatuurverschil tussen binnen en buiten naar onze smaak veel te groot en moet je bijna een trui meenemen om de winkels in te gaan!

Gewapend met een trui gingen we vandaag dan ook naar de indoorspeeltuin in één van de warenhuizen om de hoek. Playdate met Yasminen Anya. Gelukkig was de trui niet nodig, maar wat een festijn was dát! Mam, als je vond dat ik overbezorgd was, dan heb ik nieuws voor je. Hoe het hier werkt: Eerst klap je iets van 40 euro om je 2 kids een uurtje te laten spelen. Ik zeg, dit wordt geen wekelijks terugkerende happening. Maar goed, je moet investeren in vriendschappen en dat heb ik vandaag dan maar een beetje letterlijk genomen. Vervolgens sokken aan. Sokken?? Wie heeft er nou sokken? Het is hier 80 graden!!! Maar goed, het moet, want kindervoetjes zijn natuurlijk vreselijk onhygiënisch. Ok. Schoenen uit, sokken aan (mams ook, goeie combi met haar kekke rokje). Volgende obstakel is dat de handen gereinigd moeten worden.Dat gaat onder toezicht. Geen bacterie ontkomt aande supervisie van de 'aunties'.Dan schijnt het op sommige dagen ook nog zo te zijn dat de kids getemperatuurd worden en bij de lichtste afwijking, kun je je geld terughalen en retour hotel, want we kunnen natuurlijk niet hebben dat er kinderen ziek worden. Vanwege dezelfde reden wordt iedereen met loopneus geweerd, want je zou een koutje vatten.Ik zeg, zet die airco wat minder koud, dat werkt een stuk effectiever, maar ok, cultuurverschilletje denk ik dan. Het is een streng beleid, maar dan heb je ook wat! Een waar paradijs voor onze dames. 10 keukentjes, 2 prinsessenpaleizen inclusief paard met koets, 2 mini-achtbanen ('eng mama!'), poppenhuizen, treintjes, lego, schommels, een boekenhoekje en van allerlei klim- en klautertoestanden met glijbanen. Het uur was echt te kort.

Als afsluiter besloot ik met mijn twee nieuw verworven vriendinnen ergens te gaan lunchen. Niet te spicy

Wink
, maar verder mochten zij kiezen. Je raadt nooit waar ze mee kwamen! Het restaurant naar keuze was: HOOTERS! Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten, maar na een goed lachsalvo bleken de dames hartstikke serieus. Dit is the place to be en op zondag ga je daar gewoon met het hele gezin naar toe. Oma mag ook mee en kijkt niet raar op van een kort broekje en goed gevuld decolleté. Gezellig toch? Blijkt de Nederlandse gewoon ineens de meest bekrompen van het stel! Maar, ik ben uiteraardheel gedwee en bovendienhard mijn best aan het doen metintegreren, dus zo kwam het dat ik vandaag met 6 vrouwen, waarvan 4 onder de 2 jaar, in hooters zat te lunchen. Binnen. In de airco. Want het was (helaas?) geen nice and cloudy day...

Reacties

Reacties

Martijn

Hahahahaha, wat een top verhaal Yllie. Heel grappig!

Nannila

Geweldig verhaal! :-)

Kim

Jeetje Yl, ik had je graag in je kekker rokje met sokken en twee heeeeeele schone meisjes willen zien!! Haha!
In de Hooters waren je sokken weer uit neem ik aan?
xx

Sjak

Hebben ze daar ook kinderbescherming? Ik zou je zo aangeven: Je kids meenemen naar een kinderspeelparadijs met sokken aan bij 80 gr, schandalig! En dan mogen ze zeker ook niet vallen, want dat kan normaal gesproken ook niet gebeuren... Nee, dat is totaal buiten de normale wereld. Elk een eigen barbie-huis, yeah right...

Nee, dan beter tieten kijken bij Hooters. De helft van de wereldbevolking heeft ze, das nog eens puur natuur! Fristi en hamburgers erbij, helemaal feest. Jelle & Simon zijn nu al jaloers ;)

Kus

Suus

Whooooh!! Jij naar de Hooters!! Ik ken iemand die stik jaloers is. Joris!!! Een jaar daar gewoond en nooit naar de hooters; durfde die niet. nee geintje hij dacht dat dat niet van mij mocht nee geintje, hij zou echt te veel afgeleid worden van de bediening. en jij bent daar al na 1 maand gaan lunchen!!! wat een vet verhaal!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!