Wake up and smell the curry!

Vanochtend een mooie bak tijdens het speelkwartier van de moeders, eh... kids. Ik vertelde dat ik baalde van de afwezige vaatwasser in het appartement en daar werd ik me toch een partij uitgelachen! 'Was jij zélf af? Écht waar? Wat zal je poetsdame blij met je zijn, haha!' Rollende ogen en intens verbaasde blikken vielen mij ten deel. Blijkt dat ik er al drie weken onnodige vaat op heb zitten. Afwassen, dat doe je natuurlijk niet zelf, dat is werk voor de poetsdames.

Tijd voor een lesje lifestyle in Singapore:

1. Als expatvrouw is werken nergens voor nodig (laat dat maar aan je man over)
  2. Als expatvrouw is schoonmaken nergens voor nodig (laat dat maar aan de poetsdame over)
  3. Als expatvrouw, of nou ja, eigenlijk überhaupt als inwoner van Singapore, is koken nergens voor nodig (laat dat maar aan de food court over)

Bottomline: als expatvrouw is je inspannen eigenlijk sowieso niet zo nodig. Je gaat gewoon ergens zitten, doet je voeten omhoog en met een beetje mazzel begint iemand die dan ook nog te masseren. Wat doe je dan wél als expatvrouw? Toegegeven, je hebt een keuze. Er zijn er die gewoon toch werken. Goed voor je ontwikkeling en mogelijk zelfs je CV.

Als je ervoor kiest niet te werken, dan kun je je compleet laten pamperen. In dat geval neem je een 'helper' in dienst. Voor een paar honderd euro in de maand, werken ze 24 uur per dag, met - en da's natuurlijk wel een beetje behelpen - één zondag in de maand vrij. Niks niet schoonmaken, niks niet koken en als je wilt, niks geen kinderen om te entertainen. Dat kan ze allemaal voor je doen.

Wil je liever parttime gepamperd worden, dan moet je iets meer betalen voor twee middagen hulp in de huishouding per week. Moet je wel een keuze maken of die hulp je huis gaat schoonmaken, of dat ze op de kinderen past, want combineren isvoor nerds (of helpers).

Alles zelf doen is natuurlijk ook een optie, maar ja, wie wil dát nou?

Tijd genoeg dus om de complete stad te verkennen. Dit weekend was de botanische tuin aan de beurt aangevuld met een boottochtje naar Marina Bay. Zie de foto's op ons blog. Tsja, het is hard werken, maar iemand moet het toch doen...

Sjak

Curry, curry? Dat lust je toch helemaal niet... Hebben ze ook foodcourts met zalm en pasta? Poetsdames, die hebben we hier ook, en zijn ook erg ingeburgerd. Jelle zei vandaag: "mama, wanneer komt Selomay?", Mama: "Morgen, hoezo?", Jelle: "Omdat ik net naast de wc heb geplast, dan kan Selomay dat morgen opruimen". Dus....
Mooi verhaal weer! Ziet er allemaal zo relaxed uit... Jaloezie alom, nog steeds.

Verder geen nieuws hier, helaas.
Dikke kus,
Sjak

Suus

He vervelend allemaal!! Je zal maar student en werkeloos zijn en al die voorrechten niet hebben. Getver, dan moet je het ook gewoon zelf doen!

Had ik te veel gezegd?! Lekker genieten, Yl!
X