desperate housewife

Die kwam even binnen gisteren. Het was natuurlijk uitgebreid voorbesproken en mee ingestemd en alles, maar als je dan zwart op wit hebt staan dat je 'homemaker' bent van beroep, is het even wennen. Dat was vorige week bij het aanvragen van een extra bankpas en werkte nog wel op de lachspieren. Een extra bankpas ( op Wouter's rekening dus) welteverstaan, want volgens de overlevering is het aanvragen van een eigen bankrekening überhaupt not done als je geen werk en dus geen employment pass hebt.

De volgende stap was het aanvragen van de green card. Daar staat ook in niet mis te verstane termen op dat ik compleet afhankelijk ben van mijn echtgenoot. Wouter beschikt namelijk over de felbegeerde employmentpass, maar de dames moeten het doen met een minder populaire 'dependent pass'. Wouter suste dat vriendelijk door te zeggen dat we interdependent zijn en dat mijn verblijfsvergunning dan wel afhankelijk is van zijn werkvergunning, maar ikzelf als persoon niet per se meer dan hij van mij.

Dat bleek mooi gelogen toen ik gisteren op pad ging voor een telefoon. Mijn Nederlandse telefoonabonnement verloopt eind februari en om toch te zorgen dat ik contact kan onderhouden met iedereen, wilde ik een Singaporees abonnement met bijpassende fonkelnieuwe iphone aanschaffen. Niet ontmoedigd door het feit dat iphones in Singapore een schaars goed blijken te zijn en in elke telecomwinkel die ik betrad bleken te zijn uitverkocht, besloot ik er dan maar vast één te bestellen en dat abonnement alvast aan te vragen. Mooi niet dus. 'Sorry ma'am, you need an employment pass to register. Maybe your husband could come by and sponsor you ?'

Daar sta je dan. Met al je goede gedrag, vrijgevochten vrouw, product van de emancipatie, jarenlang zelfstandig gefunctioneerd, maar niks geen bankrekening of iphone voor mevrouwtje! Terug naar het stenen tijdperk waar je man dit soort zaken voor je regelt. Berehandig natuurlijk, want ja, mensen met een employment pass, die werken dus. En nu moet hij in zijn weekend ook nog naar de mall om een telefoon voor zijn vrouwtje aan te schaffen. Moet zij weer bij het zwembad gaan liggen: balen!

Reacties

Reacties

Kim

Haha!! Wat een goed verhaal!! Ik weet misschien nog wel een baan voor je: columnist!!!
Nou, ik wacht geduldig op n eerste what's app.....
X

Marieke

Hihi, wat een verhaal. Leuk geschreven Yl. Kan idd zo in een of ander leuk tijdschrift...
Hou vol he ;-)

Sjak

Vrijgevochten, waar is dat goed voor? Studeren is puur voor de lol en om die man aan de haak te slaan die je van een employment pass kan voorzien!
Dus Wouter: regel ff een iPhonetje, want ik moet straks wel kunnen skypen als ik (net als jouw vrouw) me zit te vervelen op de bank met de kids...
Huisje dus helemaal rond? Wanneer wordt er verhuisd?
Kus,
Sjak

Jan

Moet zij weer bij dat zwembad liggen BELLEN!!!
Op zijn rekening dus!

boudewijn

ff slikken, maar onder welke voorwaarde is S'pore bereid jou een eigen employment pass te verschaffen, en moet je dan ook weer aan de bak, of kan je die alleen gebruiken voor de allerdaagse noodzakelijke transacties?

Charlotte

Zojuist al jullie verhalen gelezen met de link die ik via Reinier kreeg. Zo te horen een goed begin en wat een huis! Good choice!
En laat die onafhankelijkheid maar even varen, lekker van genieten ;-)
En inderdaad sowieso een column gaan schrijven, want dat gaat je goed af!
Veel plezier daar! Liefs Charlotte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!