eropuit!

En toen was het weekend! Bij jullie geloof ik gelegenheid om de schaatsen uit het vet te halen, hier tijd voor relaxen in de zon. Zaterdagavond hebben we een oppas via het hotel gehuurd en zondag was het tijd voor het strand van Sentosa.

Sentosa is een eilandje dat omgetoverd is tot compleet pretpark. Er zijn verschillende themaparken, waaronder Universal Studio's, maar voor onze kindjes, was het eiland zelf pretpark genoeg! Het begon al met de toegang. Hoewel je de taxi kunt vragen door te rijden naar het strand, kun je jezelf veel leuker toegang tot het eiland verschaffen. Via een aantal lopende banden kom je bij de entree. Daar tik je 60 cent de (volwassen)neus af en hoef je nooit meer te lopen. Treintjes, trammetjes, alles is geregeld. Wij hadden onszelf net getrakteerd op een dubbele buggy (Femke: aanrader!), dus hebben een combi gemaakt tussen trammetje en lopen.

Aan het einde van het eiland kom je dan aan bij het strand. Omdat Singapore een klein beetje een verneukcomplex heeft - alle omringende landen zijn voorzien van azuurblauwe zee met gladde witte zandstranden enSingapore is iets minder sprookjesachtig - hebben ze er zelf maar iets moois van gemaakt. Palmbomen omringen de de bespeeltuinde strandjes en alles is op en top georganiseerd. Is er een stukje met rode mieren? Dan zetten we dat stukje strand af (helaas letten wij net niet goed op en merkten dat pas nadat Mila gillend tussen de bosjes vandaan kwam). Is het een beetje verder lopen? Dan organiseren we een treintje. Vind je een treintje voor nerds? Dan mag je op een segway. Van alle gemakken voorzien dus. Een wonder dus dat er GEEN KIP was, op zondagochtend op dat prachtige strand. Maar goed, voor ons wel zo relaxed, want zo konden we uitgebreid de meiden rond laten scharrelen en zelf een kleurtje opdoen (rood is ook een kleur, toch?).

Nannila

Om jaloers op te worden! Behalve dan op die rode mieren.....
Hier is de dooi begonnen dus het is uit met de schaatspret. Ik krijg al weer zin in de zomer als je verhalen lees, slippertjes aan, zomerjurkjes......

Maria

Hier in nl was het ook prachtig en gratis vertier op het ijs. Ik heb vrijdag en zaterdag vrij genomen en respectievelijk 25 en 45 km van de elfstedentocht geschaatst. Maar ondanks dat is er ook hier lichte jaloezie over een prive strand / pretpark. Wat fijn dat jullie het er zo goed hebben!

Sjak

Treintjes voor Nerds! Laat het je petekindje niet horen. Die van mij had ik nooit meer mee terug gekregen... Klinkt geweldig. Ik verwacht een vol kidsprogramma als we langskomen t.z.t., dus maak vooral veel van dit soort goede uitjes en hou bij wat succesnummers zijn!
Kus,
Sjak

Suus

Heerlijk om te lezen dat jullie genieten! Het is allemaal ook zo herkenbaar en dus zo leuk om allemaal te lezen!
X

Astrid

Wauw..mooie avonturen ben je aan het beleven!!!
Hier bij de bouman wordt je gemist hoor!
Geniet!